E-A-T staat voor Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness, oftewel; heeft jou website en jij als maker en schrijver van jouw website voldoende expertise en autoriteit op het gebied van het onderwerp (content) en de hoofdinhoud om een goede betrouwbaarheid te creëren?

Het is belangrijk om te focussen op originele content en de inhoud daarvan dient bij het onderwerp van de webpagina te passen. Ook dient de informatie die gebruikers lezen geschreven te zijn die iemand die er verstand van heeft en niet misleidend te zijn.

Het is uitermate belangrijk om de kwaliteitsrichtlijnen van Google te volgen en te respecteren. Volgens hun eigen slogan/motto; “don’t be evil, do the right thing.”

Kwalitatief hoogwaardige inhoud

Stel jezelf daarnaast de volgende controlevragen:

Biedt de inhoud originele informatie, rapportage, onderzoek of analyse?

Biedt de inhoud een substantiële, volledige of uitgebreide beschrijving van het onderwerp?

Biedt de inhoud inzichtelijke analyse of interessante informatie die voor de hand ligt?

Als de inhoud gebruik maakt van andere bronnen, vermijdt het dan dat deze bronnen gewoon worden gekopieerd of herschreven en in plaats daarvan een substantiële extra waarde en originaliteit bieden?

Biedt de kop en/of paginatitel een beschrijvende, nuttige samenvatting van de inhoud?

Vermijdt de kop en/of paginatitel overdreven of schokkend van aard?

Is dit het soort pagina dat je wilt toevoegen aan je favorieten, delen met een vriend of aanbevelen?

Zou je deze inhoud verwachten in of waarnaar wordt verwezen door een gedrukt magazine/tijdschrift, encyclopedie of een boek?

Expertiseniveau

Bevat de inhoud informatie op een manier waardoor je erop wil vertrouwen, zoals duidelijke bronvermelding, bewijs van de betrokken expertise, achtergrond over de auteur of de site die deze publiceert, zoals via links naar een auteurspagina of over pagina?

Als je de site zou onderzoeken die de inhoud produceert, zou je dan de indruk krijgen dat deze goed te vertrouwen is of alom erkend wordt als een autoriteit op dit gebied?

Is deze inhoud geschreven door een expert of enthousiasteling die het onderwerp aantoonbaar goed kent?

Is de inhoud vrij van eenvoudig te verifiëren feitelijke fouten?

YMYL

Zou je je op je gemak voelen als je deze inhoud vertrouwt m.b.t. problemen ten aanzien van jou geld of je leven? YMYL: “Your Money Your Life” pagina’s zijn pagina’s die van invloed zijn op het persoonlijk toekomstige geluk, gezondheid, financiële stabiliteit of veiligheid van gebruikers.

Presentatie en productie problemen
Bevat de inhoud geen spelling- of stilistische problemen?

Is de inhoud goed geproduceerd of lijkt deze slordig of haastig geproduceerd? Wordt de inhoud massaal geproduceerd of uitbesteed aan een groot aantal makers, of verspreid over een groot netwerk van sites, zodat afzonderlijke pagina’s of sites niet zoveel aandacht of zorg krijgen?

Bevat de inhoud een overmatig aantal advertenties die de hoofdinhoud afleiden of verstoren?

Wordt inhoud goed weergegeven voor mobiele apparaten wanneer deze erop wordt weergegeven?

Kwaliteitsscore vergelijking

Overweeg een audit van de kwaliteitsscore die je mogelijk zelf hebt ervaren. Op welke pagina’s was het meeste effect en voor welke soorten zoekopdrachten? Bekijk deze aandachtig om te begrijpen hoe ze worden beoordeeld aan de hand van enkele van de onderstaande vragen.

Biedt de inhoud van de pagina aanzienlijke waarde in vergelijking met andere pagina’s in de zoekresultaten?

Lijkt de inhoud de oprechte belangen van bezoekers van de site te dienen of lijkt deze alleen te bestaan door iemand die probeert te raden wat goed zou kunnen scoren in zoekmachines?

Behalve jezelf deze vragen te stellen, kun je overwegen om de pagina door derde partijen te laten testen (onafhankelijke personen die niet bij je site of bedrijfsvoering zijn aangesloten) een eerlijke objectieve beoordeling te geven.

8.301+ volgers van de nieuwsbrief

Volg ons