SEO Specialist Eindhoven

Wij laten uw website optimaal presteren.

Zoekmachineoptimalisatie (Engels: search engine optimization of SEO) is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) casu quo zoekterm(en) / keywords. Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachineadverteren.

In het algemeen geldt dat zoekmachineoptimalisatie een viertal analysegebieden beslaat:

Techniek: alles wat te maken heeft met de broncode van de website (opmaak, snelheid, schema.org opmaak, caching, e.d.)

Content: Alle inhoud van de website (site structuur, navigatie, gebruik van zoekwoorden, pagina titels, afbeeldingen, e.d.)

Links: Alle links die wijzen naar een website (zowel intern als extern)
Gebruikersinteractie (RankBrain): Dit beslaat het zelflerende systeem van het algoritme. Het systeem leert een website indexeren op basis van de keuzes die bezoekers maken.

 

Over het algemeen leveren kwalitatief hoogstaande inhoud (zogenaamde content) en een gedegen structuur de beste optimalisatie voor een website. Zoekmachines gaan namelijk op zoek naar de beste inhoud voor de gebruikers van de zoekmachine, en een goede inhoud is daarom een noodzaak. Vaak wordt er rekening gehouden met keyword-dichtheid, de title-tag en het juiste gebruik van headers. Door juiste (X)HTML te gebruiken wordt er gewicht toegekend aan tekst. Zo weegt tekst tussen <h1>-tags binnen websites zwaarder dan tekst tussen paragraph-tags (<p>).

Wie goed gevonden wil worden op bepaalde producten zal in de eerste plaats er zo veel mogelijk over moeten vertellen en ervoor zorgen dat deze informatie goed geïndexeerd kan worden.

Daarnaast is het ook van belang om de website op een juiste manier op te bouwen en een goede titel te gebruiken. De meta-description-tag wordt door zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing overgenomen. Deze metatag is zichtbaar in de lijst van resultaten. Door een betere omschrijving te maken per pagina (description) zal iemand uw vermelding eerder aanklikken. Op die manier heeft u dus invloed op de CTR (“click-through rate”). De zogenaamde dood van de metatag is hiermee dus na acht jaar een achterhaald verhaal geworden.

Zoekmachine optimalisatie

Door de SEO zoekmachine-optimalisatie strategie goed in te vullen, word je eerder gevonden.

  • Waardeverhoging van de CTR.
  • Duidelijke site structuur.
  • Goede, aansprekende en inspirerendekopregels vormen de basis voor succes.
  • Verlaging van de bounce rate.

SEO Checklist 2020

Deze aandachtspunten fungeren als een SEO handleiding en zijn toe te passen op websites door ze zelf of door ons te verwerken.

SEO Data

Start met het aanpakken van de SEO-basisprincipes. Installeer tools en plug-ins die u nodig hebt om data gegevens in en van zoekmachines te rangschikken, analyseren en implementeren.

  • Configureer Google Search Console.

Deze tool is ontworpen om u te helpen om de prestaties van uw website in Google Zoeken bij te houden. Daarom zit de Google Search Console boordevol handige functies, zoals:

  • Bekijk welke zoekwoorden u het meeste verkeer opleveren.
  • Dien een sitemap in Fix website-fouten.
  • Ontvang berichten van het Google-zoekteam.

Zoekwoordonderzoek

Een zoekwoordenonderzoek is de basis van SEO. Naar welke trefwoorden zoeken uw klanten? Het is belangrijk om deze op de juiste manier te vinden en overzichtelijk te documenten.

On-Page SEO

Volledige en juiste informatie op een webpagina verhoogt de waarde voor bezoekers. Zoekmachines weten dit te meten met als resultaat dat de website een hogere ranking bereikt. Originele en authentieke informatie wordt beloond.

  • Neem uw trefwoord op in uw URL.

Uw URL helpt Google te begrijpen waar uw pagina over gaat. En een zoekwoordrijke URL kan uw organische CTR verbeteren. Zoekwoordrijke URL’s correleren met een hogere organische CTR Daarom wilt u uw zoekwoord opnemen in uw URL.

SEO Technieken

Enkele voorbeelden van goede technische SEO implementaties voor zoekmachine optimalisatie.

  • Gebruik van trefwoorden in de meta-titel van een pagina (iedere unieke pagina een eigen unieke titel).
  • Gebruik van trefwoorden in HTML heading-tags (<h1>, <h2>, <h3>).
  • Gebruik van trefwoorden in de paginanaam van een URL.
  • Geen dynamic-page-parameters in een URL.
  • Beperkte paddiepte in een URL, bij voorkeur via maximaal 3 mappen.
  • Gebruik van trefwoorden in de “ALT”-tag van afbeeldingen.
  • Gebruik van trefwoorden in de body-tekst van een pagina.
  • Gebruik van trefwoorden in de ankerteksten van (interne) hyperlinks.
  • Gebruik van een sitemap, maar te veel gebruikmaken van sitemaps heeft juist een negatief effect.
  • Het verbeteren van de laadtijden van de website voor een betere bezoekerservaring.
  • Het toepassen van ‘rich snippets’ voor meer informatie in de zoekresultaten.
  • Websites die responsive/mobile-friendly zijn, krijgen een betere positie in Google.
  • Gebruik van afbeeldingen in een blog.
  • Gebruik van spreektaal in artikelen.
  • Het beantwoorden van vragen die gebruikers hebben.
  • Het gebruik van gestructureerde gegevens.
  • Het uitsluiten van pagina’s die de GoogleBot niet hoeft te bezoeken.

Gratis
SEO Audit Scan
t.w.v. €250

Uitgevoerd door onze SEO Specialisten koppelen wij de mogelijkheden aan je terug.